Panaszkezelési szabályzat
Praxis Center Kft. Panaszkezelési szabályzata
Jelen szabályzat a Praxis Center Kft. működésével kapcsolatos panaszügyek kivizsgálásának, elbírálásának és a panasz orvoslásának eljárási rendjét írja le.
A Praxis Center Kft. a Panaszkezelési Szabályzatban meghatározottak szerint fogadja és kezeli a hozzá beérkezett panaszokat.
Praxis Center Kft. gyógyászati segédeszköz boltjában a vásárlók könyvébe beírt panaszokat, reklamációkat a fogyasztóvédelmi hatóság irányadó előírásai szerint kezeljük. Jelen panaszkezelési szabályzat azok kezelésére nem vonatkozik.
I. Fogalmak, meghatározások
Ügyfél / Panaszos: természetes személy, jogi személy, jogi személyiséggel nem rendelkező gazdasági társaság vagy más szervezet, aki/amely a Praxis Center Kft. szolgáltatását igénybe veszi, vagy a szolgáltatással kapcsolatos tájékoztatás vagy ajánlat címzettje.
Nem minősül panasznak, ha az ügyfél a Praxis Center Kft.tól általános tájékoztatást, véleményt, vagy állásfoglalást igényel.
panasz: Szóban vagy írásban jelzett, a Praxis Center Kft. működésével kapcsolatos, a jogszabályi háttér és etikai normák megsértésével, az ügyfélkiszolgálás nem megfelelő minőségével és gyorsaságával, a nem pontos tájékoztatáshoz vagy egyéb, a tevékenységhez kapcsolódó bejelentés, reklamáció. A panasz a Praxis Center Kft. tevékenységével szemben felmerülő minden olyan észrevétel vagy reklamáció, amelyben a bejelentő (továbbiakban panaszos) a Praxis Center Kft. eljárását kifogásolja, és azzal kapcsolatban konkrét, egyértelmű igényét megfogalmazza.
II. A panasz bejelentésének módjai
2.1. Amennyiben a Vevőnek bármely kifogása, panasza van a Weboldallal, a létrejött szerződéssel vagy annak teljesítésével kapcsolatban, úgy panaszát a Paraxis Center Kft. elérhetőségeken e-mailben, szóban telefonon vagy postai úton is közölheti az Eladóval.
2.2. A szóbeli panaszt az Eladó azonnal kivizsgálja, és szükség szerint orvosolja, amennyiben a panasz jellege ezt megengedi. Ha az érintett a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, akkor az Eladó a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel, és annak egy másolati példányát személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben az érintettnek átadja, telefonon közölt szóbeli panasz esetén azt legkésőbb az írásbeli panaszról szóló részben meghatározott érdemi válasszal egyidejűleg megküldi, és a továbbiakban az írásbeli panaszra vonatkozóan rendelkezések szerint jár el.
A jegyzőkönyvben a következők kerülnek rögzítésre:
- az ügyfél neve;
- az ügyfél lakcíme, székhelye, illetve amennyiben szükséges, levelezési címe;
- a panasz előterjesztésének helye, ideje, módja;
- az ügyfél panaszának részletes leírása, a panasszal érintett kifogások elkülönítetten történő rögzítésével, annak érdekében, hogy az ügyfél panaszában foglalt valamennyi kifogás teljes körűen kivizsgálásra kerüljön;
- a panasszal érintett szerződés száma;
- az ügyfél által bemutatott iratok, dokumentumok és egyéb bizonyítékok jegyzéke;
- a jegyzőkönyvet felvevő személy és az ügyfél aláírása (utóbbi formai elem személyesen közölt szóbeli panasz esetén elvárt);
- a jegyzőkönyv felvételének helye, ideje.
2.3. A panaszok ügyfélszám alapján azonosíthatók és visszakereshetők, amennyiben az érintett panaszos ilyen azonosító számokkal nem rendelkezik, az előterjesztett panaszt az Eladó egyedi azonosítószámmal látja el.
2.4. Az Eladó az írásbeli panaszt a beérkezését követően harminc napon belül köteles megvizsgálni, és érdemben megválaszolni, továbbá intézkedni arról, hogy a válasz az érintetthez eljusson. Ha a panaszt az Eladó elutasítja, köteles álláspontját az elutasításra vonatkozó érdemi válaszában megindokolni.
2.5. A panaszokkal kapcsolatos e-mail üzeneteket az Eladó archiválja, a panaszokról felvett jegyzőkönyvet és a válaszok másolati példányát tárolja az Adatkezelési Tájékoztatóban meghatározott időpontig.
2.6. Amennyiben az Eladó és a Vevő közötti fogyasztói jogvita tárgyalásos úton nem rendeződik, a vásárló számára az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak rendelkezésre:
(i) A Vevő jogosult a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes békéltető testület eljárásának kezdeményezésére: A békéltető testületekről bővebb információ itt érhető el: http://www.bekeltetes.hu; A területileg illetékes békéltető testületekről bővebb információ itt érhető el: http://www.bekeltetes.hu/index.php?id=testuletek
Az Eladó székhelye tekintetében területileg illetékes békéltető testület elérhetőségei:
Pest Megyei Békéltető Testület
Cím: 1055 Budapest, Kossuth Lajos tér 6-8. III. emelet 331.
Telefonszám: 06-1-269-0703
Fax: 06-1-474-7921
E-mail: pmbekelteto@pmkik.hu
Az Eladót a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli.
(ii) A Vevő jogosult a fogyasztóvédelmi hatósághoz fordulni.
(iii) A Vevő jogosult vitarendezési eljárást kezdeményezni az Európai Unió online vitarendezési platformján, amely a következő elektronikus linkre kattintva érhető el: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=HU
Az online vitarendezési felület használata: a fenti elektronikus linkre kattintva megnyílik az online vitarendezési platform, ahol a fogyasztó regisztrál, kitölt egy kérelmet, majd elektronikusan beküldi a békéltető testület részére az online felületen keresztül.
III. A panaszügyintézéssel kapcsolatos utólagos teendők
Az érkezett panaszokat és az arra adott válaszokat a Praxis Center Kft. három évig őrzi meg.
A megőrzési idő elteltével az okiratokat selejtezni kell.
A panaszügyi nyilvántartásban rögzített személyes adatok kizárólag a panaszügyek regisztrálása és elbírálása célját szolgálja.
2023.02.02.